אם את בוסית שתלטנית?

את קמה בבוקר והדבר הראשון שאת עושה כשאת פותחת עיניים זה להציץ במייל ובלוח הזמנים "אין מה לעשות זה חלק מהמעמד" את חושבת לעצמך.
את אישה אחראית, רצינית, שאפתנית והישגית. את יודעת בדיוק איך את רוצה שהדברים יראו ואיך העובדים יתפקדו אבל יש פער בין החלום למציאות. כדי להגשים את החזון את הופכת להיות בוסית שתלטנית. הנה חמש דוגמאות לכך עם רמיזה קלה איך זה יכול להיגמר…

גששית בלשית
את במעקב אובססיבי אחרי שעות הגעה ויציאה של העובדים מהעבודה. לא מספיק שהם מחתימים כרטיס לפעמים תעדיפי להגיע לפניהם כדי לראות בדיוק באיזה שעה כל אחד מגיע, ואם הגעת מאוחר יותר אתה נכנסת ישר למחשב ובודקת מי הסורר שלא הגיע בזמן וכמה פעמים זה כבר קרה החודש.
אם אחד העובדים לא מגיע יום אחד לעבודה את צריכה לדעת מה קרה אתו וכמה זמן היעדרות תהיה לו. תכלס, את רוצה להבין בדיוק אם הסיפור שלו אמתי או סתם בא לו יום חופש ממך.
התוצאה, ככל שמנסים לשלוט בעובד כך הוא מחפש להתחמק יותר. משום מה הם תמיד צריכים יום מחלה או יום חופש כי קרה משהו לילדים בבית או כל סיבה אחרת בעולם. כי ככה זה כשיושבים להם על הראש!

החוק קובע
הפסקת הצהריים מדודה לפי החוקים. 30 דקות זה מספיק. דקה יותר וזו סיבה טובה לזעוף להתחיל לעקוב אחרי הספק העבודה הכללי של העובד. איך את שונאת לראות אותם מבזבזים זמן, פותחים שולחן ומתחילים "לרכל" ולספר סיפורי ילדים מעצבנים. אין לך סבלנות לזה. אם זה תלוי בך שיאכלו מול המחשב, העיקר יעשו את העבודה.
התוצאה, העובד הסורר שירד להביא אוכל, התעכב בתור או דיבר עם קולגה שפגש למטה יודע כי כבר אכל אותה אז ימשוך עוד קצת זמן למטה, גם ככה את כבר תשבי לו על הראש אח"כ. הוא מושך זמן!

אני הבוס
האצלת כבר סמכויות וחילקת משימה בקבוצה. את חייבת לקחת את המושכות לידיים ולפקח כל הזמן על כל התקדמות קטנה. את רוצה עדכונים שוטפים על התקדמות, שינויים, בעיות, אפשרויות. את כל הזמן שם.
התוצאה, הם יודעים שאת שם ותמיד תיתני איזה פתרון/מענה לכן הם לא ממהרים לסיים את המשימה בהקדם. הם יודעים שאת פשוט תעשי בשבילם את העבודה. הקטנת ראש, מכירה? כן את אחראית על זה.

להיות שם תמיד
שום מייל לא יוצא בלי אישור שלך, את דורשת שיכתבו אותך בכל מייל. יש לך נטייה להוסיף כל מיני פרטים וניסוחים כדי לדייק את הדברים כי את יודעת הכי טוב.
כמובן שאם יש לך את היכולת את דורשת גישה מלאה לכל מחשבים ואם זה לא אפשרי אז הגבלת הגלישה שלהם כדי שיתרכזו כמה שיותר בעבודה.
התוצאה, את לא סומכת על העובד שלך לעשות את העבודה והוא יוכיח לך את זה. הוא ישרבט משהו במייל, יכתב אותך וידאג שאת תמשיכי את העבודה. ואגב, הוא ימשיך לגלוש בפייסבוק מהפלאפון הפרטי שלו. הקטנת ראש כבר הזכרנו?

חטטנות
יש לך נטייה להקשיב לשיחות במשרד, כולל לשיחות פרטיות של הקולגות/עובדים.
את כל הזמן מסתובבת, שואלת, בודקת אולי יש איזה משהו שאת עדיין לא יודעת. איך את אוהבת לתחקר.
התוצאה, בד"כ בדברים מסוימים תהיי האחרונה לדעת. הם יודעים בדיוק מה מעניין אותך ומה חשוב לך.
בסופו של דבר את לא באמת יודעת להאציל סמכויות ולא סומכת על אף אחד סביבך ומרגישה בודדה בפסגה. מספיק שאת מזדהה עם שניים מתוך החמש, דעי – אתה בוסית שתלטנית!

האם את רוצה להצליח,להניע עובדים לעשיה ממקום חיובי,ללא ויכוחים והקטנת ראש?
בואי לפגישת אימון ראשונה- זה יכול להיות  הצעד הראשון שלך להצלחה
ל
פרטים נוספים לחצי כאן!