האם אתה בוס שתלטן?

אתה קם בבוקר והדבר הראשון שאתה עושה כשאתה פותח עיניים זה להציץ במייל ובלוח הזמנים "אין מה לעשות זה חלק מהמעמד" אתה חושב לעצמך.
אתה איש אחראי, רציני, שאפתן והישגי. אתה יודע בדיוק איך אתה רוצה שהדברים יראו ואיך העובדים יתפקדו אבל יש פער בין החלום למציאות. כדי להגשים את החזון אתה הופך להיות בוס שתלטן. הנה חמש דוגמאות לבוס שתלטן עם רמיזה קלה איך זה יכול להיגמר…

גשש בלש
אתה במעקב אובססיבי אחרי שעות הגעה ויציאה של העובדים מהעבודה. לא מספיק שהם מחתימים כרטיס לפעמים תעדיף להגיע לפניהם כדי לראות בדיוק באיזה שעה כל אחד מגיע, ואם הגעת מאוחר יותר אתה נכנס ישר למחשב ובודק מי הסורר שלא הגיע בזמן וכמה פעמים זה כבר קרה החודש.

אם אחד העובדים לא מגיע יום אחד לעבודה אתה צריך לדעת מה קרה אתו וכמה זמן היעדרות תהיה לו. תכלס, אתה רוצה להבין בדיוק אם הסיפור שלו אמתי או סתם בא לו יום חופש ממך.
התוצאה, ככל שמנסים לשלוט בעובד כך הוא מחפש להתחמק יותר. משום מה הם תמיד צריכים יום מחלה או יום חופש כי קרה משהו לילדים בבית או כל סיבה אחרת בעולם. כי ככה זה כשיושבים להם על הראש!

החוק קובע
הפסקת הצהריים מדודה לפי החוקים. 30 דקות זה מספיק. דקה יותר וזו סיבה טובה לזעוף להתחיל לעקוב אחרי הספק העבודה הכללי של העובד. איך אתה שונא לראות אותם מבזבזים זמן, פותחים שולחן ומתחילים "לרכל" ולספר סיפורי ילדים מעצבנים. אין לך סבלנות לזה. אם זה תלוי בך שיאכלו מול המחשב, העיקר יעשו את העבודה.
התוצאה, העובד הסורר שירד להביא אוכל, התעכב בתור או דיבר עם קולגה שפגש למטה יודע כי כבר אכל אותה אז ימשוך עוד קצת זמן למטה, גם ככה אתה כבר תשב לו על הראש אח"כ. הוא מושך זמן!

אני הבוס
האצלת כבר סמכויות וחילקת משימה בקבוצה. אתה חייב לקחת את המושכות לידיים ולפקח כל הזמן על כל התקדמות קטנה. אתה רוצה עדכונים שוטפים על התקדמות, שינויים, בעיות, אפשרויות. אתה כל הזמן שם.
התוצאה, הם יודעים שאתה שם ותמיד תיתן איזה פתרון/מענה לכן הם לא ממהרים לסיים את המשימה בהקדם. הם יודעים שאתה פשוט תעשה בשבילם את העבודה. הקטנת ראש, מכיר? כן אתה אחראי על זה.

להיות שם תמיד
שום מייל לא יוצא בלי אישור שלך, אתה דורש שיכתבו אותך בכל מייל. יש לך נטייה להוסיף כל מיני פרטים וניסוחים כדי לדייק את הדברים כי אתה יודע הכי טוב.
כמובן שאם יש לך את היכולת אתה דורש גישה מלאה לכל מחשבים ואם זה לא אפשרי אז הגבלת הגלישה שלהם כדי שיתרכזו כמה שיותר בעבודה.
התוצאה, אתה לא סומך על העובד שלך לעשות את העבודה והוא יוכיח לך את זה. הוא ישרבט משהו במייל, יכתב אותך וידאג שאתה תמשיך את העבודה. ואגב, הוא ימשיך לגלוש בפייסבוק מהפלאפון הפרטי שלו. הקטנת ראש כבר הזכרנו?

חטטנות
יש לך נטייה להקשיב לשיחות במשרד, כולל לשיחות פרטיות של הקולגות/עובדים.
אתה כל הזמן מסתובב, שואל, בודק אולי יש איזה משהו שאתה עדיין לא יודע. איך אתה אוהב לתחקר.
התוצאה, בד"כ בדברים מסוימים תהיה האחרון לדעת. הם יודעים בדיוק מה מעניין אותך ומה חשוב לך.
בסופו של דבר אתה לא באמת יודע להאציל סמכויות ולא סומך על אף אחד סביבך ומרגיש בודד בפסגה. מספיק שאתה מזדהה עם שניים מתוך החמש, דע – אתה בוס שתלטן!

האם אתה רוצה להצליח,להניע עובדים לעשיה ממקום חיובי,ללא ויכוחים והקטנת ראש?
בוא לפגישת אימון ראשונה- זה יכול להיות  הצעד הראשון שלך להצלחה.

לפרטים נוספים לחץ כאן!