המדריך הקצר להתחלה טובה

רוצים שינוי? מי לא… אבל שינוי דורש לפעמים תכנון ומי כמונו אוהבים לפעול בעזרת האינסטיטנקטים שלנו, שיכולים להיות האויב הגדול ביותר לשינוי.

אל דאגה, רגע לפני שאנחנו מתכננים כל צעד ושעל ומוותרים על הספונטניות בקלות. חשוב להבין כי גם אם נופלים בהרגלים סוררים סוד המפתח הוא- זמן התאוששות. כמה זמן לוקח לי להתאושש מהנפילה.

כדי לעבוד על התאוששות מהירה הרי לכם המדריך  אשר מקנה לכם את ראשיתה של הדרך הבטוחה לשינוי. בין אם זה מעבר מהצבא לאזרחות, בחירת לימודים, טיול, דיאטה, זוגיות ועוד ועוד ועוד. חלקים אולי ישמעו לכם מוכר אבל יש סיכוי טוב שלא פעלתם כך עד היום, אז שימו לב, יש לפעול על פי השלבים ומובטחת לכם דרך מעניינת!

  1. תחשבו על זה..
    החלטתם לצאת לדרך חדשה? זכרו, דרך חדשה יכולה להיות חשיבה קצת שונה, שינוי של הרגל קטן, שינוי תפיסה בראש, שינוי מקום מגורים/עבודה/סביבה/חברים ועוד. החלטתם לצאת לדרך. תנו קרדיט להחלטה!
    התחלתם בתהליך מחשבתי כלשהו והבשלתם עם הדבר בראש לא מעט זמן. כל הכבוד לכם. זה לא מובן מאליו. השלב הראשון בתהליך הוא המחשבה. המחשבה מובילה להבשלה מסוימת ואז להחלטה. החלטה= הצעד הראשון בתהליך.
    תתפלאו לשמוע כמה אנשים דוחים את הקץ, מתחמקים מהחלטה ובורחים מהמחשבה על הנושא. אז, אל תתביישו לתת לעצמכם קרדיט על יכולת חשיבה. אתם עוברים את החלק הקשה ביותר בעשייה- בשלות פנימית. והרי לכם הצעד הראשון!
  2. שתפו!
    שיתוף זה לא רק לפוסטים בפייסבוק. הגעתם להחלטה שאתם רוצים לצאת לדרך, זה הזמן לחלוק את התובנה עם אדם קרוב, אדם אשר אתם מעריכים דעתו, ומעל הכל יידע גם לתמוך בתהליך. זה לא אומר שאתם לא מסוגלים להניע דברים לבד אך חשיבות הסביבה התומכת גדולה וממריצה את התהליך. זו יכולה להעניק ביטחון עצמי רב ואף לתת חיזוקים שונים ע"י זוויות שונות, עידוד, תזכורות ועוד.
    כמו שאומרים במתמטיקה 1+1 שווה יותר משניים….
    ככל שתהיה סביבה תומכת גדולה יותר כך הסיכוי להצלחה גדול יותר. לפעמים כל שצריך זו תחושה שיש "גב" להשען עליו. זה הכל.

    יתרון נוסף שטומן בחובו רעיון השיתופיות הוא הדהוד לסביבה. ככל שמדברים על זה כך הדברים נעשים מוחשיים יותר. למי שמאמין באנרגיות וזימון לחיים, אז כל מילה שאנחנו אומרים מהדהדת ביקום וחוזרת אלינו. רק אם התכוונו אליה באמת..

  3. צעדים קטנים
    אף תינוק לא מתחיל ללכת במחצית השנה הראשונה לחייו. הוא עובר תהליך בו מתחיל בשכיבה ומרים לאיטו את ראש להציץ בסביבה, אחרי זה מניע את הגוף קדימה ואחורה בעזרת המפרקים ולאט לאט מתחיל לזחול. אחרי הזחילה מגיעה התרוממות והשענות על דברים ורק אז- מתחיל לצעוד לאט ובטוח. גם כשמתחיל לצעוד הוא מועד לא מעט פעמים, בדיוק כמו השיר של שבק ס' "אני נופל וקם… עם ראש מורם".
    אם התחלנו כתינוקות והצלחנו, למה לפעול אחרת? זה עובד להם מצוין, זה יעבוד גם לכם. צעדים קטנים עם קורט סבלנות והמון תקווה.

    שימו לב, אפשר לעשות את הצעד הראשון בעזרת אדם קרוב או מקצועי, אולם יש מקרים שאפשר להתחיל את הצעדים הקטנים לבד. לפעמים אפשר לקבל את המידע אצל "מר גוגל", לקרוא, ללמוד להחכים ולקבל את התשובות שמחפשים. כמו כן, בשיחה עם מומחים בנושא או בעשייה פיסית אישית בה אתם משנים הרגל אחד קטן בנושא בתור התחלה .

  4. דבר יפה
    "דבר אלי בפרחים" זה אמנם שם השיר של מירי מסיקה (לא בגירסה מקורית) אך כמה שזה נכון… פרח הוא דבר ריחני, יפה ומלא בחן. אנחנו מקבלים את זה בד"כ כמחוות אהבה. אך הוא דורש טיפוח, בדיוק כמו שאתם זקוקים לטיפוח. יצאתם לדרך חדשה? בזה הרגע קיבלתם זר פרחים אישי לטיפוח- וזה אתם.
    טפחו עצמכם על הישגים קטנים, זה לא הזמן להיות ביקורתי ונוקשה אם דברים לא הולכים בדיוק כמו שדמיינתם. אין לכם מושג כמה זה חשוב לעבור את התהליך בראש פתוח ובדרך החיובית ביותר. זה תורם לביטחון העצמי ועושה את הדרך מהנה יותר.

    *קחו לכם איזה פנקסון קטן ליד המיטה וסכמו בסוף יום עוד צעד שעשיתם לטובת המטרה שלכם ותנו לעצמכם קרדיט. מובטחת שינה טובה יותר.

  5. דמיינו את זה
    רגע לפני שאתם שוקעים בשינה טובה, השתדלו לדמיין את המטרה/ הדרך החדשה לנגד עיניכם. התהליך יוצר שני אפקטים: *חלומות טובים *חיזוק הביטחון העצמי בנוגע למטרה. איש חכם אמר (אריק איינשטיין): "דברים קורים פעמיים- פעם אחת בחלום ופעם שנייה במציאות". מי שלא יכול לדמיין את זה קורה, לא יכול לייצר את זה במציאות!

    *לא בטוחים שאתם יודעים לדמיין? בחרו מוסיקה שאתם אוהבים ונסו בעזרתה לדמיין את המטרה אחרי שהושגה. דמיינו איך נראה המקום החדש שאתם נמצאים בו, מה הסביבה שלכם? איך אתם לבושים, מה אתם מרגישים ועד כמה אתם מרוצים.
    זה תהליך ארוך ולא תמיד תוכלו לדמיין את הכל ישר אבל תתחילו בפרט אחד, וכל ערב לפני השינה תוסיפו פרט נוסף עד שהתמונה תתחבר. היא תתחבר!

אחד הדברים החשובים ביותר כשיוצאים לדרך חדשה היא הביטחון העצמי שלנו!
זוהי נקודת הפתיחה הכי חשובה בכל דבר שאנחנו עושים וזוהי תורה שלמה בפני עצמה… אז חכו למדריך הבא בו נדבר קצת על ביטחון עצמי והיו בטוחים שזה יגיע. בינתיים תתחילו לדמיין…