איך להצליח בחיים?

זו הכתבה שתשנה לכם את החיים! או שלא… למען האמת שום כתבה או אדם יכול לגרום לכם להצליח בחיים פרט לגורם אחד- אתם עצמכם!
רגע לפני שאתחיל להתפלפל ולזרוק סלוגנים על הכתב אבהיר: כל דבר שתעשו יכול לעזור לכם להצליח בחיים. זה יכול להיות כל אדם/סיטואציה/חוויה/נפילה/דיכאון/משבר/טרגדיה/הנאה/בילויים ועוד. כל רגע, כל דקה, כל נשימה.

בטח שמעתם עצמכם אומרים לא פעם "לא הצלחתי", "נכשלתי", "לא היה לי סיכוי", "נראה לי בלתי אפשרי", "ניסיתי הכל" והרשימה עוד ארוכה. זה קורה לכל אחד באיזה שלב או סיטואציה שמכניעה אותנו. אנחנו מיואשים, לא רואים מוצא בכלל והגרוע מכל אנחנו עוד מנסים להצדיק למה זה לא היה יכול להצליח מלכתחילה. מחשבה כזו לעולם לא תניע אותנו קדימה.
אז נכון, לכל אחד מאיתנו היו רגעי משבר והיו דברים שלא הצלחנו להשיג. ונכון זה מוריד את הביטחון העצמי ואת הדימוי העצמי שלנו וזה גורם לנו לפקפק מה אנחנו שווים. אבל….

גישה נכונה להצלחה

מכירים את המשפט "העשיר הוא השמח בחלקו"? קלישאה שכדאי לקחת לתשומת ליבכם יותר.
כל אחד מכם עבר/עובר ויעבור כל יום בחייו סיטואציות אשר יכולות לפתח אותו ברמה האישית וברמה מדודה יותר. השאלה היא באיזו גישה אתם חווים אותה? הניסיון מלמד אותנו כי הסיטואציות הקשות יותר הן המקומות שמפתחים אותנו. צומחים מן הכאב.

יש כמה סוגי אנשים בהתמודדות עם סיטואציות פחות מלהיבות:
א. חסר הסבלנות- רק זה מה שחסר לו עכשיו. הבלגן הזה על הראש כי עד שהדברים יגמרו הנשמה תצא. אין לו זמן לבלתמ"ים כאלה בכלל.
ב. מפזר האשמות- זה שמאשים את כל הסביבה על מר גורלו "בגלל שהוא…". המקום הקורבני.
ג. חי בעבר- הוא מנתח איך היה יכול למנוע את המצב למרות שזה לא ממש רלוונטי: אילו הייתי,
ואילו היה. קצת חסר אונים.
ד. הרוחני- זה שמאמין שכל דבר קורה מסיבה מסוימת ועכשיו עליו להבין מדוע זה קורה ולחיות
במקום הזה.  להתחבר אליו.
ה. המתחייב והאחראי- לא בהכרח שואל את כל השאלות אבל מאוד משימתי. מבין שזה המצב ועם זה צריך להתמודד עכשיו ובוחר לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. מבינים כבר לאן אני חותרת?

10 נקודות למי שהבין שהטיפוס המשלב את הרוחני והמשימתי הוא הטיפוס שכנראה יצליח יותר.
לא מדע מדויק אך על פי מחקרים הסבירות להצלחה גדלה כשיודעים לקחת דברים בפורפורציות, שמבינים שיש דברים שאי אפשר לשנות אך כן אפשר להשפיע עליהם בצורה כזו או אחרת.

אז מה זו גישה נכונה? איזון בין היסטריה לשאננות. היכולת לתפקד במצבים שונים במודעות והבנה על אחוזי השליטה שיש לכם בסיטואציה וכדי להבין כמה אחוזי שליטה יש לכם צריך לפתח- גישה חיובית. כך, סיטואציה אחר סיטואציה לא רק שאתם מתחשלים אלא גם לומדים ליהנות מהדרך ולהתפתח במקום הזה.

מה זו הצלחה עבורכם?

פעם חשבתם לשאול עצמכם מהי הצלחה עבורכם? איך היא תראה? מה זה אומר? זה הרבה כסף בבנק, אולי הרבה מחזרים עסקיים, עסק גדול עם מיליון עובדים, אולי זה טיול בעולם ב- 80 יום, אולי זה בית מלא בילדים? יש לנו נטייה למדוד הצלחה על פי השוואה סביבתית, לבחון מעמד וסטטוס, אבל אם תכנסו לתוך עצמכם ותבדקו מהי הצלחה עבורכם אולי תבינו שהיא נראית אחרת והיא יותר מתאימה לכם בצורה הזו. הדיאלוג הפנימי חשוב מאוד כדי להבין אחרי איזו הצלחה אתם רודפים והאם צריך לרדוף אחרי הצלחה? אולי לחלקכם הצלחה נמדדת בדברים הקטנים בכל יום שעובר?!
תרגיל: כתבו על דף מהי הצלחה עבורכם. דמיינו את זה קורה וכתבו מה אתם רואים שם.

סקרנות

אחרי שחקרתם לעומק עם עצמכם וגיליתם את התשובה, זה הזמן לקבל ידע וכוח. לכן, מימד נוסף להצלחה היא כמובן סקרנות ותשוקה לתחום שאתם בוחרים להצליח בו. היכולת ללמוד, להכיר, לחקור את לעומק ולמצוא את המקום היצירתי שלכם להתבלט בו. את התואר הראשון שלי עשיתי במסלול האקדמי המכללה למנהל, לימים הם שינו את הסלוגן שלהם אבל לעולם לא אשכח את המקור: "אל תשתלב- תוביל". ומה שאתה עושה- עשה הכי טוב שאתה דורש מעצמך.

אני מאוד מקווה שעוררתי סקרנותכם להבין מהי הצלחה עבורכם. אבל מה שלא יהיה היא תלויה בכם. בגישה שלכם, בדיאלוג הפנימי שלכם ובידע ובכוח.

אם בא לך רוח גבית וקצת יותר מקצועית- אני פה!