איך אני יכולה לסמוך על עצמי?

מה אפשר לעשות כדי שאוכל לסמוך על עצמי?

אמונה עצמית זה היסוד לאדם עם ביטחון עצמי בריא שסומך על עצמו.
כמו שבונים בניין וצריך יסודות חזקים כדי הבניין יחזיק מעמד ויהיה אפשר להעמיס עליו קומות רבים של ניסיון, תבונה, חוויות ועוד, צריך קודם להשקיע ביסודות. שיהיו חזקים ואיתנים להחזיק כל חוויה שנצבור בדרך, קשה או נעימה.
כל אחת מאיתנו רוצה להרגיש חזקה ואיתנה ולכן אמונה עצמית והיכולת לסמוך על עצמך זה ממש היסוד הראשון שתעבדי עליו כשאת רוצה לטפח את הביטחון העצמי שלך.
כמובן שיש המון דרכים לעבוד על זה אבל אני מעלה פה 7 יסודות וכל מה שאת צריכה לעשות זה לבחור דבר אחד! שאת הולכת להתמקד בו בשבועיים הקרובים. דבר אחד בלבד.
לשים לב אליו, לתרגל אותו כל היום ואם את מרגישה שזה במקום טוב אז תעברי לסעיף חדש והוסיפי גם אותו. לאט ובטוח.

  1. הבחיני בין מה שיש לך שליטה למה שאין לך שליטה עליו. אם את מנסה לשלוט בדברים שאין לך שליטה עליהם זה נדון לכישלון ואם תכשלי איך תוכלי לסמוך על עצמך?
    העבודה שלך היא לשאול עצמך: האם יש לי שליטה על זה עכשיו? ואם כן באיזה אופן ותפעלי שם. אם לא שאלי עצמך אז על מה כן יש לי שליטה? ואיך אני יכולה לעזור לעצמי פה.
  2. ספירלת ההצלחה אומרת שכל פעם שתציבי לעצמך מטרה קטנה ותצלחי אותה הרי שאת לומדת לאט לאט להכיר ביכולות שלך ואם תחזקי את זה ותתמידי כל פעם במשהו קטן רמת המסוגלות שלך תעלה לאט לאט וכך גם הביטחון העצמי. הביטחון העצמי יאפשר לך לסמוך על עצמך. עשי לעצמך משימה יומית: כל יום להיות בקבלת החלטות קטנות שיעלו לך את רמת המסוגלות להחליט ולעשות.
  3. הנה משהו חיצוני שיקרין פנימה, ברגע שתשימי לב שאת יכולה לסמוך על אנשים סביבך, גם אם מדובר בשני אנשים בחייך זה סימן שאת כבר סומכת על עצמך יותר. כי קשה לסמוך על אחרים אם את לא סומכת על עצמך. כי הכל מתחיל מבפנים ואם את עדיין מרגישה שאת סומכת עליו או עליה יותר ממה שאת סומכת על עצמך זכרי זה סימן טוב. יש פה מעגל של אמון וזה כבר טוב. שימי לב על כמה אנשים את סומכת בחייך, באמת סומכת. אם זה מעגל קטן שאלי עצמך האם את יכולה להרחיב אותו? זכרי לסמוך על מישהו לא אומר שאת מפקידה את חייך בידיים של האחר. זה יכול להיות במקומות מסוימים בלבד. וזה בסדר.
  4. תרגול אפירמציות: מנטרות בשפה עממית. אמרי לעצמך כל ערב לפני השינה "אני סומכת על עצמי". אני סמכתי על עצמי לייצר….. אמרי את מה שהשגת בזכות עצמך… והשלימי עם אני סומכת על עצמי גם להשיג ……. את הדבר הבא שאת רוצה. בחרי רק דברים ריאליים בבקשה. לא להמציא את הגלגל.
  5. דברי על עצמך ברכות ולמדי לחגוג ניצחונות קטנים. להוקיר תודה על כך. ממש ככה. כל ערב לפני השינה. פשוט למדי להוקיר תודה על הדברים הכי קטנים שיש.
  6. קחי יותר אחריות. כן. תתחייבי למשהו זה יעזור לך להכיר עצמך יותר טוב וככל שתכירי עצמך טוב יותר ואת הגבולות שלך כך תוכלי לסמוך על עצמך ולהאמין בעצמך. במיוחד אפ זה מפחיד אותך להתחייב. תתחילי בקטן. תעשי לעצמך תזכורות לדברים תעזרי במשאבים טכניים כדי להתחייב ותראי איך את צולחת את זה כמו גדולה.
  7. הכי קשה לך לסמוך על עצמך ברגעים של כאב. של כעס. במרמור בתחושה של חוסר צדק. עוול שנעשה לך. שם המקום הקורבני תופס ישר מקום ואז האמון שלך בעולם מתערער וכשאת מרגישה שאת יכולה לסמוך רק על עצמך אז זכרי שכנראה שאת מפקפקת בזה ולא באמת מאמינה בזה. ברגעים כאלה כואבים ענישה עצמית זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות. כדי לסמוך על עצמך את צריכה לחבק עצמך ולחמול על עצמך דווקא במקומות הנמוכים האלה. בהצלחה זה לא חוכמה לטפוח על השכם. אלא ברגעים האלה שאת אכזבת את עצמך ואולי את הסביבה. זה המקום שאת זקוקה לחמלה עצמית ולתחושה שיש לך אותך לא משנה מה ואת תתמודדי. ומותר לך לכאוב, ולהתבאס ולבכות אבל זה לא אומר כלום על היכולות שלך ולאן שאת עוד יכולה להגיע ולהתפתח. זכרי זאת.

זהו, אני כאן לשאלות אם יש לך.
ואם את רוצה להשלים את התמונה כנסי למאמר על אמונה עצמית וקראי.