איך מתמודדים עם מחשבות טורדניות?

מהי מחשבה טורדנית?

מחשבות טורדניות אלו מחשבות שליליות שמתרוצצות בראש שלי וגם כשאני מנסה להשקיט אותן בהסחת דעת כלשהי הן עדיין מזמזמות שם ברקע כמו זבוב מציק ומעצבן.
אלו אותן מחשבות שלא עוזבות אותי וכל פעם הן צצות כשיש לי שנייה של רגע עם עצמי.
שתי אפשרויות למחשבות טורדניות:
1. מחשבה אחת שלא עוזבת אותי עד שלא אמצא פתרון וזה משהו אקוטי שמטריד מנוחתי.
2. מקבץ של מחשבות כאלה ומרוב שיש יותר ממחשבה אחת יש פעמים שאני מרגישה טרודה ואני אפילו לא יודעת על מה לשים את האצבע. אני פשוט מרגישה חוסר שקט לא ברור כזה. וזה בד"כ קורה די הרבה.

מה הבעיה עם מחשבות טורדניות?

תחושה של חוסר. חוסר שליטה, חוסר אונים, חוסר בהירות, חוסר וודאות וכל החוסרים האפשריים בערך. מעין תחושה שעד שלא אפתור את הבעיה זה תמיד יישאר שם ולכן אני חייבת לתת להן לתפוס אצלי מקום. ופה הטעות.

אדם צריך להכיר עצמו, אם זו תקופה של חוסר שקט ובלבול וחוסר בהירות נקודתית זה גליטימי.
יתכן כי עברת שינוי כלשהו ויצאת מאזור הנוחות ויש באמת הרבה שאלות לא פתורות ויש רצון להשיג שליטה. זהו מקום טבעי הפחדים טבעיים, הלחץ טבעי וזה בסדר להיות בתוך לופ של הבנה.
בד"כ במקומות האלה מוצאים פתרונות והמחשבות שוככות לאט לאט עד התייצבות לשגרה.
אם את אדם שיודעת שאת מלאה במחשבות טורדניות, הרבה מאוד מן הזמן, גם בתוך שגרה, כי את פשוט טיפוס חסר מנוחה וחסר שקט במהות שלך ואת לרוב במרדף אחר בהירות. זה כבר סיפור אחר ופה אני רוצה להרחיב.

אם את מתמודדת עם מחשבות טורדניות אני יכולה לנחש (טוב גם על בסיס ניסיון) שאת לא מרגישה ביטחון רב בעצמך ובסביבה, קשה לך לסמוך על עצמך ועל היקום. את קטנת אמונה ולכן את חייבת כל הזמן וודאות, תשובות, להיות בתחושה של שליטה עצמית.
לכן, בכל פעם שעולה סשן של מחשבות טורדניות את מרגישה אי נוחות וזה מחייב אותך לתת לזה מקום גדול. כ"כ גדול שזה פשוט הופך להיות המרכז שלך וזה משפיע על כל היום שלך.
תחשבי על המשפט של להפוך זבוב לפיל בהקשר הזה.

איך להפסיק מחשבות טורדניות?

אם את טיפוס של מחשבות טורדניות, יש פה הרגל מסוים, המדע בדק ומצא כי הגוף שלנו מתרגל לתחושות מסוימות וממש מבקש אותן. ואם את רגילה להיות טרודה וזה משהו שחלק ממך כנראה שתרצי להמשיך לתחזק את זה ולכן, אני רוצה להמליץ לך לשבור את ההרגל הלא נעים זה שיצרת כי הוא מוריד לך את הביטחון עצמי, הערך העצמי והדימוי העצמי.
מה כן לעשות? פשוט להתבונן במחשבות האלה ולתת להן לעבור.

שלושה שלבים פשוטים:
1. להכיר במחשבות האלה. לא להתנגד, לא לברוח, לא לחפש פתרון בכוח. לא לכפות על עצמך איזה משהו שלא יחזיק מעמד ואז תתבאסי על עצמך.
לכן, להכיר במחשבות יכול להיות מלווה ב"אני יודעת שאני מרגישה טרודה כרגע, אני מבינה שאני מחפשת תחושת ביטחון וודאות, אני מבינה שזה קורה לי הרבה". או כל משפט אחר שיעזור לך להבין את הסיטואציה מבלי לשפוט עצמך.

2. התבוננות- התבונני במחשבות האלה כמו שאת מסתכלת על עננים בשמיים. הם חולפים עם הרוח. אם תתבונני במחשבות מבלי לחפש פתרונות המחשבות הקטנות המעצבנות פשוט יחלפו ומה שיישאר אלו המחשבות הגדולות שיש מצב שצריך להעניק להן תשומת לב אמיתית.

3. הזכירי לעצמך שאת סומכת על עצמך להתמודד ושאת יודעת לבקש עזרה במידת הצורך.
הזכירי לעצמך שיש אפשרויות ואת מבטיחה להעניק תשומת לב מדויקת ואיכותית לבעיות גדולות ולא כאלה שאשכח עוד חצי שנה.

מחשבות טורדניות הן מחשבות שליליות שפוגעות באיכות החיים שלך ובביטחון העצמי.
העבודה שלך היא לגמרי ללמוד לסמוך על עצמך כי הכל מתחיל בתוכך.
הרבה פעמים התשובות הרבה יותר פשוטות ממה שנדמה לנו אבל נדע להכיר בזה רק כשנצא מהלופ הזה של הקושי, של הרחמים העצמיים ושל הכאב.
מזמינה אותך להיכנס למדריך שיעזור לך לסמוך על עצמך כל יום קצת יותר.
נסי להתחיל משם ואם לא מדויק לך דברי איתי.