איך לעבור ימים לחוצים בשליטה מלאה בלי לפגוע ביקרים לך?

לכל אחד מאתנו יש את השבוע המטורף הזה שיש בו כ"כ הרבה דברים להספיק שאנחנו כבר מראש מבינים שזה הולך להיות שבוע מלחיץ, לא יהיה לנו זמן לכלום, אנחנו הולכים להיות עם סבלנות מינימלית, מקווים שלא יהיו הפרעות בדרך ושהכל יילך חלק.
חלק מכם קוראים את זה וממלמלים לעצמכם "איזה שבוע? כל יום אצלי זה ככה" וחלק מוציאים אנחה של "כן מכיר את זה, שונא את זה, רק שיעבור כבר". יש גם את אלה שלא בהכרח מבינים על מה המהומה וחושבים לעצמם "הכל בסדר, יש ימים כאלה ויש ימים כאלה"… אתם שם, בשליטה מלאה, המשיכו בעבודה הטובה שלכם. כי אתם לוקחים דברים בפרופורציות וזה מדהים.
לכל השאר, הנה 4 טיפים איך לעבור את הימים האלה בהרגשה של שליטה מלאה:

"שלט מעל הראש"
המילה שליטה מורכבת מהשורש ש.ל.ט, אני רואה שם את המילה שלט. כן כמו שזה נשמע, שימו שלט גדול מעל ראשכם בדמיון וקראו אותו היטב כל בוקר/צהריים וערב. על השלט יכול להיות כתוב אחד מהדברים הבאים:
אני בסדר/ אני מסתדר/ אני יכול/ אני בשליטה/ אני יודע/ אני מצליח/ זה אפשרי.

זה הדמיון שלכם ואתם מחליטים מה יהיה כתוב ואיזה משפט מנחה יעזור לכם להיזכר שיש לכם אתכם ואתם מחליטים איך יראו הימים העמוסים האלה. השלט מייצג בעצם את עניין הגישה שלכם לימים לחוצים. אם השלט האינסטינקטיבי שלכם לא משרת אתכם- זה הזמן לחשוב על שלט שיעזור לכם לעבור את השבוע הזה בקל. איזה משפט עוזר לכם להרגיש בשליטה?

זמן חופשי
זהו, דחיתם, דחיתם, דחיתם ועכשיו הכל הצטבר לכמה ימים עמוסים. המחשבה הראשונית "השבוע לא יהיה לי זמן לכלום כבר". האמנם?
כדי לשמור על תחושת שליטה חשוב להרגיש שיש לנו את היכולת לעשות מה שחשוב לנו באמת ומה שאנחנו רוצים. התחושה שדוחקים אותנו לצד ומכריחים אותנו לעשות דברים שאנחנו "חייבים" לעשות גורמת לנו להרגיש לא טוב. לכן, גם כשאנחנו מרגישים שאבן גדולה על כתפנו ואנחנו נקרוס אם נעצור לשנייה, אנחנו חייבים רגע של פסק זמן שממלא לנו את האנרגיות בחזרה, מנקה את המוח ומחזיר לנו את התפקוד של המוח הימני- הלוא הוא המוח היצירתי והחושב.

המטרה הגדולה- לצאת ממחשבה הישרדותית, ואינסטינקטיבית ולפעול ממקום מקדם, מצמיח ומועיל לנו. הדרך הטובה ביותר היא- לפנות שעה ביום בה אתם עוסקים במילוי מצברים. אלו לא חייבים להיות דברים גדולים וגוזלי זמן, לדוגמה: הפסקת מוסיקה, שעה ספורט, מפגש חברי, ארוחה טובה עם חבר, שיחת טלפון מרגיעה, סדרה טובה בטלוויזיה ועוד ועוד… כל אחד ומה שעושה לו טוב.

תכנון, תכנון ועוד תכנון
ימים עמוסים הם הימים שאנחנו נוטים להתפזר בהם הכי הרבה. אירוני, כי בימים כאלה אנחנו אמורים להיות הכי חדים ומפוקסים כדי להספיק הכל אבל המציאות דווקא מראה לנו כשאנחנו תחת לחץ אנחנו נוטים לחשוב מצומצם, הישרדותי ובלי חשיבה מקדמת.
אז יש סיכוי טוב שהגענו לימים כאלה "בזכות" הדחיינות המעולה שלנו (הנטייה שלנו לדחות דברים) ועכשיו כשאנחנו במקום הדחייני, זה הזמן לעשות פעולות של תכנון קדימה.
איך עושים את זה?
מודעות: קודם כל מבינים שהולכים להיות ימים עמוסים
עשיה: לוקחים דף ועט או פותחים קובץ המחשב וכותבים את המשימות החשובות לשבוע הקרוב, מחלקים אותם לפי סדר עדיפויות באופן שאנחנו מבינים שיש סיכוי שלא נספיק הכל אבל אנחנו מוכנים לזה מראש ויודעים מה אפשר לדחות למועד אחר ומתי נוכל להשלים את המשימה הזו.
פעולה: זוכרים את השלט בדמיונכם? השאירו אותו שם ועכשיו הוסיפו דף משימות אמיתי שילווה אתכם וינחה אתכם איך לעבור את השבוע בשליטה מלאה.
(שימו לב, משימה זו יכולה לעזור לכם לשפר את יכולת קבלת ההחלטות שלכם…)

לא טוב האדם לבדו
זה הולך להיות שבוע עמוס ואין ספק שהאחריות מוטלת עליכם וזה מלחיץ. רוב העבודה שייכת לכם אבל האם יכול להיות שניתן "להאציל סמכויות"? לבקש עזרה מחבר/מכר/משפחה?
סביבה תומכת היא בד"כ דבר נגיש, זמין ומשאב מורלי מאוד חשוב ומעודד ויכולה לבוא באופנים הבאים:
*מתן עזרה פיסי- עשיית מטלות שאנחנו יכולים להעביר הלאה כדי להוריד לחצים.
*עזרה תומכת- לדוגמה אם אני צריך את הזמן נקי מהפרעות ויש לי ילדים אז אולי מישהו יכול לעזור
לי עם הילדים.
*עזרה מורלית- כן, הקשבה. לפעמים זה כל מה שאנחנו צריכים כדי להרגיש בשליטה. עצם היותנו מדברים עם אדם נוסף על השבוע העמוס שלנו, אנחנו שומעים עצמנו אומרים בקול את הדברים ועצם זה אנחנו כבר מרגישים הקלה, סדר בראש, תכנון. אנחנו יכולים לשמוע עצה חברית וקו מחשבה נוסף איך להתארגן על עצמנו.

אם יש לכם ספק, יש עוד כמה וכמה טיפים פרקטיים איך לעבור את הימים הקשים אבל אני מזמינה אתכם להתחיל עם שניים מהם ולראות איך זה עובד לכם.
למה רק שניים? כי הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת לכם כרגע זה- התמדה!
זכרו שהזמני בד"כ נשאר זמני. אם תפעלו על פי הטיפים האלה רק ברגעים לחוצים אז תשכחו אותם מהר ותחזרו לסורכם. אם תטמיעו אותם ותתרגלו אותם כל הזמן, קודם כל הימים הלחוצים יתמעטו ואם לא אז תחושת השליטה שלכם בדברים תהיה טובה יותר ותרגישו הרבה יותר טוב.

המוח שלנו צריך זמן להתרגל לדברים לכן תרגול, הטמעה והתמדה הינם מילות המפתח פה.
בהצלחה!